Här hjälper vi dig få svar på vanliga frågor.
Jag har gjort en beställning och undrar …
Kontrollera mejlet “Din beställning är mottagen” – där hittar du ungefärligt leveransdatum för din personliga sagokokbok. Du kan också följa beställningen genom att logga in på ditt användarkonto på vår hemsida. Klicka på länken i mejlet “Slutför registreringen” för att aktivera ditt användarkonto.
Ordernumret hittar du i mejlet “Din beställning är mottagen” samt på ditt användarkonto under “Mina beställningar”. Klicka på länken i mejlet “Slutför registreringen” för att aktivera ditt användarkonto.
Om det gått mindre än 4 timmar från det att du slutförde beställningen kan du fortfarande göra ändringar genom att gå in på ditt användarkonto. Du kommer åt användarkontot direkt på vår hemsida eller genom att klicka på länken i mejlet “Din beställning är mottagen”. Om användarkontot inte är aktiverat måste du först göra det genom att klicka på länken i mejlet “Slutför registreringen”. Du hittar din beställning under “Mina beställningar” på ditt användarkonto. Klicka på “Ändra” för att ändra något i sagokokboken. Om det gått mer än 4 timmar sedan slutförd beställning är boken redan på väg till tryck och ändringar är tyvärr inte längre möjliga.
Leveranstiden kan variera något beroende på olika omständigheter (helgdagar, en stor mängd beställningar att hantera, etc.) och därför är den angivna leveranstiden endast ungefärlig. Du kan spåra beställningen via PostNord-appen eller via spårningslänken som leverantören skickat till din e-postadress.
Mejla oss på lagadinegensaga@lidl.se och ange ordernumret samt en kort beskrivning av problemet. Vi hör av oss så snart vi kan.
Nej, tyvärr. Att trycka och skicka kokboken tar sin lilla tid. Leveranstiden är dessutom ungefärlig, eftersom den kan variera på grund av andra omständigheter (helger, många beställningar att hantera, leveransproblem etc.). Sannolikheten att boken skulle komma före angivet datum är mycket liten.
Nej. När beställningen väl är slutförd är det tyvärr inte längre möjligt att byta leveranssätt.
Om du stöter på problem när du ska ladda upp bilder rekommenderar vi att du öppnar en annan webbläsare, på datorn eller någon annan mobil enhet, och försöker beställa därifrån. För att komma åt din personliga sagokokbok med tillhörande kod måste du först aktivera användarkontot genom att skapa ett lösenord här på vår hemsida. Skapa ett lösenord genom att klicka på den lille figuren högst upp till höger och sedan välja: Inloggning > Logga in > Glömt lösenordet?. När lösenordet har ändrats kommer du åt ditt användarkonto. Beställningen hittar du sedan under “Mina beställningar”, där du också ser orderstatusen. Om det gått mindre än 4 timmar sedan den gjordes är det fortfarande möjligt att göra ändringar i beställningen innan den slutligen slutförs.
Om du stöter på problem när du ska ladda upp bilder rekommenderar vi att du öppnar en annan webbläsare, på datorn eller någon annan mobil enhet, och försöker beställa därifrån. För att komma åt din personliga sagokokbok med tillhörande kod måste du först aktivera användarkontot genom att skapa ett lösenord här på vår hemsida. Skapa ett lösenord genom att klicka på den lille figuren högst upp till höger och sedan välja: Inloggning > Logga in > Glömt lösenordet?. När lösenordet har ändrats kan du komma åt ditt användarkonto. Beställningen hittar du sedan under “Mina beställningar”, där du också ser orderstatusen. Om det gått mindre än 4 timmar sedan den gjordes är det fortfarande möjligt att göra ändringar i beställningen innan den slutligen slutförs.
Nej. Eftersom det gått mer än 4 timmar sedan du slutförde din beställning innebär det att processen redan är i gång och det är därför inte längre möjligt att lägga till något i just denna beställning. Men det går bra att lägga en ny beställning.
Jag vill beställa och undrar …
Du kan beställa din unika sagokokbok på två sätt: antingen genom att samla Lidl-poäng och köpa boken till det reducerade priset 79 kr, eller så beställer du direkt på vår hemsida till ordinarie pris 299 kr. Läs mer på sidan “Hur beställer jag boken?“.
Läs mer på sidan “Hur beställer jag boken?“. Vid frågor, mejla oss på lagadinegensaga@lidl.se.
Vi beklagar problemen vid beställningen. Pröva att slutföra beställningen med en annan webbläsare eller på en annan enhet. Om problemen kvarstår ber vi dig kortfattat beskriva problemet och mejla oss på lagadinegensaga@lidl.se. Vi hör av oss så snart vi kan!
Alla paket levereras till hemadressen av PostNord inom 12 arbetsdagar. Försändelsen är spårbar. Frakten är gratis.
Nej, tyvärr. Att trycka och skicka kokboken tar sin lilla tid. Leveranstiden är dessutom ungefärlig, eftersom den kan variera på grund av andra omständigheter (helger, många beställningar att hantera, leveransproblem etc.). Sannolikheten att boken skulle komma före angivet datum är mycket liten.
För att vi ska kunna garantera att sagokokboken hinner fram till jul, behöver vi ha din beställning senast 8 dec. För beställningar gjorda efter angivet datum kan vi inte lova att de kommer fram i tid.
1. Med din personliga kod
För 79 kr när du gör din vardagshandling på Lidl:
Samla stämplar i Lidl Plus varje gång du handlar för minst 400 kr i ett köp och få möjligheten att köpa en personlig kokbok för 79 kr.
• Kampanjen pågår under två perioder, den första från 1 oktober till den 31 oktober 2024 och den andra från 1 november till 30 november 2024.
• Du får 1 stämpel för varje 400 kr som spenderas per köp när du skannar Lidl Plus. När du handlar för 400 kr får du 1 stämpel, 800 kr 2 stämplar och 1200 kr 3 stämplar. När du har samlat 3 stämplar (1200 kr) får du ett partnererbjudande med en personlig kod i Lidl Plus, som ger dig möjligheten att köpa en personaliserad kokbok för 79 kr.
• Presentkort och pant är inte stämpelgrundande.
• Efter du tilldelats partnererbjudandet i appen, finner du detta under sektionen ”Partnererbjudanden”. I erbjudandet hittar du din personliga kod.
• Den personliga koden är giltig tom 31/12-2024, eller så långt lagret räcker och ger dig möjlighet att köpa en personaliserad kokbok för 79 kr på hemsidan: www.lagadinegensaga.se.
• Efter sista giltighetsdatum för den personliga koden, kommer det inte längre att vara möjligt att använda koden.
• Återbetalningar för oanvända koder är inte möjliga.
2. Swish, GooglePay, Apple pay, kreditkort/bankkort
Adyen garanterar för datasäkerheten.
3. PayPal
Paypal sparar dina uppgifter.
Nej, tyvärr. Du kan endast välja ett av våra erbjudna leveranssätt.
Övriga frågor
Härligt att höra! Om våra kunder är glada, är vi också glada. Skriv till oss på lagadinegensaga@lidl.se och berätta om dina intryck och upplevelser, och bifoga gärna bilder eller flimsnuttar. Hoppas vi hörs snart!
Ingen fara! Mejla oss på lagadinegensaga@lidl.se så svarar vi så fort vi kan.