Den här rubriken handlar om säljarens ansvar för väsentliga produktfel och reklamationer.

Säljaren Pluma studios LLC är ansvarig för väsentliga fel i produkten i enlighet med bestämmelserna i Civilprocesslagen.

Köparen är skyldig att inom två månader från den dag då han upptäckte felet meddela säljaren om detta.

Köparen är skyldig att anmäla reklamationen “Boken kom inte fram” inom 60 dagar från beställningen. Om köparen kontaktar säljaren efter angiven tidsfrist kan reklamationen inte längre genomföras.

Säljaren ansvarar inte för defekter som uppstår efter att två år har gått efter leveransen av produkten.

Eftersom köparen personifierar innehållet i bilderboken självständigt är Säljaren inte ansvarig för defekter som uppstår på grund av fel i personifiering processen av bilderboken.

När köparen är en juridisk person gäller dessa regler om väsentligt fel inte för den, men motsvarande regler som föreskrivs i Civilprocesslagen.

Konsumentklagomål enligt konsumentskydds- och reklamationslagen

Alla klagomål och förfrågningar kan skickas per post till Pluma studios LLC, Nova cesta 151, 10000 Zagreb eller via e-post tillinfo@www.lagadinegensaga.se.

För att Säljaren ska kunna svara på en konsuments skriftliga klagomål som inte skickats via e-post, ombeds konsumenterna att lämna korrekt information om sitt för- och efternamn samt den adress som svaret kommer att levereras till. Säljaren ska svara på konsumentens reklamation skriftligen senast 15 dagar efter mottagandet av reklamationen.

Säljaren behandlar reklamationer inom 30 dagar efter mottagandet av reklamationen.


Ensidig uppsägning och återbetalning

Varje Användare har möjlighet att se Användarvillkoren genom att klicka på länken längst ner på varje sida under “Användarvillkor”, och Användarvillkoren kommer att levereras till Köparen på den föreslagna e-postadressen.

Vid köp av en personlig bilderbok via webplatsen www.lagadinegensaga.se har köparen inte rätt att ensidigt säga upp avtalet enligt artikel 79 i konsumentskyddslagen. Anledningen till detta är faktumet att det är en personlig bilderbok som är skräddarsydd och tillverkad enligt den specifikation som köparen gjort via hemsidan.


Utomrättslig lösning av konsumenttvister

I händelse av en eventuell tvist kommer säljaren och konsumenten att lösa tvisten i godo, och om detta inte är möjligt är den behöriga domstolen i Republiken Kroatien med tillämpning av kroatisk lag behörig att lösa tvisten.

Tvistlösning är möjlig innan andra medlingscentrum. Genom Europaparlamentets och rådets förordning (EU) nr 524/2013 av den 9 januari 2016 om tvistlösning online vid konsumenttvister, sattes plattformen för tvistlösning online i drift. Elektronisk länk till plattformen för tvistlösning online.

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HR.